donderdag, maart 26, 2015

 

stemadvies

Ik ben niet in de provinciale staten gekozen! Dat had ook niermand verwacht, ook ikzelf niet, maar als ik was verkozen, had ik het zeker gedaan. Ook in de provinciale staten kun je wat voor mensen betekenen! Ik had nog wel wat publiciteit gezocht door middel van een advertentie in het weekblad, maar  in totaal had ik  336 stemmen verzameld en dat is nog niet een tiende van wat ik nodig had.

Gisteren ben ik wel tot tweede voorzitter van de senioren van CNV  Connectief gekozen. Ik was voorgedragen en dat is door de algemene ledenvergadering in Arnhem bekrachtigd. Ook daar kan ik wat voor anderen betekenen.

We gaan een vraagbaakzorg oprichten. Samen met de honderden vakbondsconsulenten willen we een sluitend netwerk opzetten om samen met leden voor leden actief te zijn op het terrein van de AWBZ, de participatiewet en de jeugdzorg, de drie transities van Rijk (en provincie) naar de gemeente. We zien dat op gemeentelijk niveau nog veel moet worden uitgedacht en uitgewerkt en dat dit ook tot miskleunen leidt. Om die gevolgen van die miskleunen zo  klein mogelijk te maken gaan we met vraagbaakzorg aan de slag.

Gisteren  hebben we in de algemene ledenvergadering ook gesproken over het nieuwe pensioenstelsel. Twee inleiders van PGCM informeerden ons over de waarden en de toekomstplannen. We waren van mening dat de overheid zich zo weinig mogelijk moet bemoeien met de pensioenfondsen. die zijn van de werknemers en de werkgevers. Het is feitelijk uitgesteld loon. Wel vinden we dat deelname aan een pensioenfonds verplicht moet zijn voor alle werklenden (inclusief ZZP'ers).

De politiek gaat de komende weken spreken over een nieuwe achteruitstelling van de datum, waarop je recht hebt op AOW. Onze vakbond (CNV) heeft een dringende oproep gedaan aan de polituiek om betrouwbaar te blijven en niet weer tussentijds de spelregels te veranderen. Met name de mensen die  voor 2012 met prepensioen zijn gegaan  krijgen nu weer te maken met een verdere vergroting van het AOW gat, wat wel kan oplopen tot ruim 25.000 euro!  Het is toch schandalig, zoals de politiek omgaat met mensen die niet meer werken.

 De VVD wil alle werkenden nog verdere belastingverlagingen aanmbieden, wat vanzelfsprekend betekent dat de ouderenkosrting weer zal afnemen.  Iemand moet het toch betalen? en de ouderen houden zich wel rustig!

Nou wat mij betreft dus niet. Als mijn partij met deze voorstellen akkoord gaat, zal ik er eens definitief mee kappen. Kandidaat voor de provinciale staten of niet. Dat is dan een duidelijk stemadvies voor mijzelf en voor wie het wil horen


Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?