dinsdag, december 16, 2014

 

Geluk

Afgelopen week heb ik de hand gelegd op het enige deeltje uit de Hormblowerserie, dat ik nog niet in mijn bezit had. Zwarte beertje 2060; Op leven en dood" , heet het. De afgelopen jaren  heb ik, telkens als ik ergens in Nederland een antquariaat of een boekenmarkt tegenkwam naar dit deeltje en het zwarte beertje 2068 " Admiraal in West Indie" gezocht, maar nooit gevonden. Met Sinterklaas heb ik zwarte beertje 2068 gekregen en nu dus via marktplaats   op leven en dood gekocht. Ik heb alle dvd's van Hormblower inmiddels ook en diverse keren bekeken, maar het is goed om te lezen dat de filmmakers zich nogal wat vrijheden hebben veroorloofd ten opzichte van Forestier. Hoe dan ook, ik ben een gelukkig mens en dat voor 2 euro en 2,58 euro aan verzendkosten.

Geluk en verdriet, of misschien teleurstelling liggen om de hoek. Soms gaan dingen niet zoals je graag wilt dat ze gaan. Vooral als comunicatie niet goed verloopt, voel ik me vaak aangeslagen. Gisteravond een diaconievergadering voorgezeten en als dan de communicatie tussen mensen niet goed verloopt en ik dan onvoldoedne sturing aanbreng, voel ik me erg ongelukkig. Van die vergadering heb ik een dikke kater overgehouden, omdat mensen zich beschadigd voelen en dat is het laatste wat ik wil. Ieder moet respect ontvangen en gerespecteerd worden.
Probleem is dat als je veel doet, je ook veel fouten kunt maken.
Je denkt een aantal zaken goed te kunnen managen en achteraf kom ik dan tot de conclusie dat ik soms best wel luchthartig, of is het lichtzinnig mijn vergaderingen voorbereid. Natuurlijk heb ik me inhoudelijk op de agendapunten voorbereid, maar ik denk te gemakkelijk over mijn inzet op het gebied van de sturing van een vergadering. Mensen zijn beschadigd en ik had dat moeten voorkomen.

Kerst staat voor de deur en dan wens je toch iedereen gelukkige dagen en een gelukkige tijd. Hoe ik dat nu weer goed moet krijgen weet ik even niet.

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?